Zrównoważony rozwój od dziesięcioleci stanowi integralną część strategii firmy Geberit, której celem jest wykorzystanie innowacyjnych produktów sanitarnych do ciągłej poprawy jakości życia ludzi. Aby to osiągnąć, opracowujemy, produkujemy i sprzedajemy produkty i usługi sanitarne z uwzględnieniem aspektów ekologicznych, społecznych i ekonomicznych.
Emisja CO2 wzrosła o 5,1% do 217 009 ton w porównaniu z rokiem 2020 ze względu na silny wzrost wolumenu. Jednak w odniesieniu do sprzedaży netto skorygowanej o różnice kursowe, emisje spadły o 8,4% w ciągu jednego roku. To z kolei umożliwiło przekroczenie wyznaczonych w strategii CO2 celów redukcji emisji CO2.
W porównaniu do 2015 r. Geberit faktycznie zmniejszył intensywność CO2 o 38%.
Od czasu integracji energochłonnej produkcji ceramiki w 2015 r., efektywność ekologiczna poprawiła się o 41%. Geberit stosuje szwajcarską metodę niedoboru ekologicznego, która uwzględnia szeroki zakres oddziaływań na środowisko (emisje, zasoby, odpady) i zestawia je w jedną kluczową liczbę. Bezwzględny wpływ na środowisko Grupy Geberit wzrósł o 4,0% w 2021 r., przy wzroście skorygowanej walutowo sprzedaży netto w tym samym okresie o 14,7%. Z drugiej strony wpływ na środowisko w odniesieniu do sprzedaży netto skorygowanej o różnice kursowe (ekoefektywność) zmniejszył się o 9,3%.
Od czasu integracji energochłonnej produkcji ceramiki w 2015 r., efektywność ekologiczna poprawiła się o 41%.
Firma Geberit od 2007 roku konsekwentnie rozwija swoje własne produkty zgodnie z zasadą eko-projektowania. Badane są wszystkie aspekty środowiskowe, od wyboru surowców po utylizację, z uwzględnieniem gospodarki o obiegu zamkniętym. Każdy nowy produkt musi być lepszy od swojego poprzednika z ekologicznego punktu widzenia. Wiąże się to również z ciągłą poprawą efektywności energetycznej i zużycia wody przez produkty już na etapie użytkowania.
Grupa Geberit wielokrotnie otrzymywała najwyższą ocenę platformy EcoVadis za zarządzanie zrównoważonym rozwojem.
Już drugi rok z rzędu Grupa Geberit otrzymała platynową ocenę za zarządzanie zrównoważonym rozwojem od EcoVadis, jednego z największych na świecie dostawców ocen zrównoważonego rozwoju biznesu.
Jest to najwyższa możliwa ocena przyznana w corocznej ocenie EcoVadis. Geberit znajduje się tym samym w czołówce jednego procenta firm notowanych przez EcoVadis. Nagroda pokazuje zarówno klientom, jak i dostawcom, że Geberit stosuje kompleksowe, systematyczne i długoterminowe zarządzanie zrównoważonym rozwojem.
W produkcji celem jest zamknięcie wewnętrznych cykli materiałowych oraz minimalizacja odpadów i ich recykling tam, gdzie jest to właściwe. Na przykład prawie 100% odpadów z tworzyw sztucznych jest poddawanych recyklingowi i ponownie wykorzystywane wewnętrznie. W 2021 r. stanowiło to około 10 000 ton plastiku
Bezpieczeństwo pracy jest dla Grupy Geberit najwyższym priorytetem. Liczba i ciężkość wypadków ma zostać zmniejszona o połowę do 2025 r. w oparciu o rok referencyjny 2015. Dzięki różnym działaniom i szkoleniom częstotliwość i ciężkość wypadków spadły o 11% w 2021 r. Nie było wypadków śmiertelnych.
Grupa Geberit demonstruje swoje zaangażowanie społeczne poprzez szereg inicjatyw zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. W różnych miejscach w Europie, na przykład w Niemczech, Austrii, Polsce, Francji i Szwajcarii, proste prace montażowe i pakowanie są regularnie nagradzane warsztatami dla osób niepełnosprawnych. W roku sprawozdawczym praca ta wyniosła ok. 10 mln CHF i dała pracę około 550 osobom.
Oszczędne, ostrożne korzystanie z wody jako cennego zasobu to jeden z głównych obszarów zainteresowania firmy Geberit. W porównaniu z 2015 rokiem, w którym przejęto branżę ceramiczną, zużycie wody w produkcji spadło o 21%. Geberit konsekwentnie wdraża środki, które sukcesywnie zmniejszają zużycie wody. W szczególności obejmuje to takie środki, jak ponowne wykorzystanie wody w laboratoriach i proces produkcyjny.
Więcej informacji o zrównoważonym rozwoju Grupy Geberit ( w j. angielskim)