Deficyt toalet publicznych to problem dotyczący większości polskich miast. Chcąc sie z nim zmierzyć, marka KOŁO stworzyła konkurs dla architektów na projekt koncepcyjny obiektu użyteczności publicznej z funkcją łazienki. Dzięki tej inicjatywie, o wieloletniej już tradycji, powstają elementy mikroarchitektury podnoszące jakość życia w przestrzeni miejskiej, a także idealnie wpisujące się w jej krajobraz.
Niedostateczna ilość toalet publicznych, a także jakość tych istniejących to problem, który znany jest od dawna. Konkurs KOŁO to aktywna odpowiedź na potrzeby polskich miast.
Zwycięskie projekty są realizowane, dzięki czemu realnie wpływają na poprawę jakości życia ich mieszkańców, a także wizerunku w oczach odwiedzających.
Zadaniem uczestników tegorocznej edycji konkursu będzie, jak co roku, zaprojektowanie toalety publicznej.
Tym razem usytuowanej w pałacowym otoczeniu, ponieważ partnerem wydarzenia „Projekt Łazienki 2022” jest Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie
Konkurs KOŁO to inicjatywa, która zdobyła uznanie zarówno w środowisku eksperckim, jak i wśród miejskich aktywistów. Skala potrzeb jest ogromna, stąd temat budzi niesłabnące zainteresowanie, a ilość nadsyłanych rokrocznie prac od zaangażowanych twórców stale rośnie. Skład jury każdorazowo tworzą uznane autorytety w świecie architektury.
Dla laureatów, przygotowany projekt staje się istotnym elementem portfolio, mającym niejednokrotnie znaczący wpływ na dalszą drogę zawodową.
Konkurs KOŁO na projekt toalety publicznej jest częścią akcji „Nie olewamy miasta“, która koncentruje swoje działania wokół pozytywnego wpływania na przestrzeń miejską – z uwzględnieniem potrzeb mieszkańców i aspektów estetycznych. Jej celem jest również podkreślanie znaczenia mikroarchitektury. Powstające rozwiązania mają wychodzić poza przyjęte schematy, będąc jednocześnie efektem merytorycznej dyskusji pomiędzy wszystkimi zainteresowanymi stronam