Strona używa plików cookies, aby ułatwić Państwu korzystanie z naszego serwisu. Korzystając z naszej strony zgadzają się Państwo na ich użycie. Więcej informacji w sekcji poświęconej ochronie danych osobowych .

OK
Geberit Polska

Higiena w rzeczywistości post-COVID

Jak pandemia zmieni oblicze hotelowych łazienek?

Pandemia koronawirusa wywarła ogromny wpływ na branżę turystyczną, zmieniając m.in. reguły obowiązujące w hotelarstwie. Właściciele muszą dziś z jednej strony dostosować procedury utrzymania czystości w obiekcie do restrykcyjnych wytycznych Ministerstwa Rozwoju i Głównego Inspektora Sanitarnego. Z drugiej zaś – muszą przekonać gości, że mogą się u nich czuć bezpiecznie, edukując i pokazując klientom, w jaki sposób będą teraz działać. O tym, jak odnaleźć się w rzeczywistości post-COVID rozmawiamy z Agnieszką Dąbrowską, Prezesem spółki operatorskiej PI Apartamenty&Hotele.

Czystość to absolutny priorytet w hotelarstwie. Już od kilku lat obserwowaliśmy, jak goście natychmiast punktują każde niedociągnięcie obiektu w komentarzach i ocenach wystawianych online – zauważa Agnieszka Dąbrowska. Hotelarze musieli liczyć się z tymi opiniami i dostosowywać się do oczekiwań klientów, jednocześnie poszukując najlepszych rozwiązań i śrubując standardy w dziedzinie higieny. Social media to pole do popisu dla klientów, a wpisy dotyczące czystości i obsługi, potrafią zdyskwalifikować obiekt. Dlatego trzeba się stałe kształcić i podnosić kompetencje
i korzystać z wiedzy i wsparcia dostawców, którzy wspierają edukację branży hotelarskiej, prowadzą szkolenia i warsztaty.

Higiena – standardy i procedury

Zagadnienie utrzymania czystości w hotelu jest bardzo złożone, można tu wyróżnić kilka obszarów. Odmienna jest bowiem specyfika higieny w gastronomii, inne zasady obowiązują w częściach wspólnych obiektu, a jeszcze inne procedury gwarantują zapewnienie czystości w pokojach i łazienkach. Standardy higieny w hotelach na terenie Polski wyznaczają przepisy BHP i przepisy pracy. To, w jaki sposób będą one realizowane w danym obiekcie określają wewnętrzne procedury higieny i bezpieczeństwa. Hotele należące do międzynarodowych sieci działają według standardów i procedur utrzymania czystości, wypracowanych i obowiązujących we wszystkich obiektach danej kategorii należących do sieci. Każda czynność jest opisana, od momentu, kiedy pracownik wchodzi do pokoju, po wszystkie czynności, jakie ma podjąć. W hotelach prywatnych, za mechanizmy bezpieczeństwa i higieny odpowiada bezpośrednio właściciel lub dyrektor. Nierzadko takie obiekty wypracowując standardy uczą się na własnych błędach – zwraca uwagę Agnieszka Dąbrowska. Czasami też trudno jest zmienić mentalność właścicieli, którym „wydaję się, że jest czysto”,
a okazuję się, że ...

Rozmowa zainteresowała Ciebie? Zapisz się na newsletter i czytaj cały tekst.

Oto część pierwszej rozmowy z cyklu „Geberit dla branży hotelowej”, który powstała z myślą o hotelarzach i inwestorach przywiązujących coraz większą wagę do rozwiązań stosowanych w ich obiektach. Jeśli poszukujesz wartościowych, bieżących informacji z branży hotelowej, zapisz się do naszej bazy.

Po wypełnieniu formularza automatycznie wyświetli się cały tekst rozmowy, a Twoje dane zostaną zapisane do naszej bazy mailingowej.

Błąd