Strona używa plików cookies, aby ułatwić Państwu korzystanie z naszego serwisu. Korzystając z naszej strony zgadzają się Państwo na ich użycie. Więcej informacji w sekcji poświęconej ochronie danych osobowych.

OK

Najważniejsze jest to, czego nie widać

Wywiad z Christophem Behlingem

Industrial designer Christoph Behling

Interdyscyplinarne zespoły w Geberit przygotowują w swoich pracowniach projekty nowych produktów. Jednym z przykładów jest projekt „unoszącego się w powietrzu przycisku”, dzięki któremu mógł powstać przycisk z odciągiem zapachów Geberit Sigma40, który był później także inspiracją dla kolejnych przycisków spłukujących Geberit: Sigma50 oraz Sigma60.


Wywiad z projektantem przemysłowym Christophem Behlingem

Panie Behling, co najbardziej podoba się Panu w pracy z Geberit?
Wizja, aby łączyć technologię, infrastrukturę i estetykę oraz kreowanie dzięki temu łazienki przyszłości. I to wszystko dzieje się z tendencją do ukrywania w ścianie. Unoszący się w powietrzu przycisk jest tego świetnym przykładem. Technologia, konstrukcja i know-how pozostają niewidoczne. I nie można nawet tego wyczuć. Jednak innowacja w Geberit nie kończy się tylko na tym, co widoczne.

Design sketch by Christoph Behling

Pierwotnie przy projekcie unoszącego się przycisku chodziło tylko o projekt, bez funkcji. Jak powstał z tego produkt?
Funkcja pojawiła się kilka lat później wraz z wynalezieniem odciągu zanieczyszczonego powietrza. Byłem zachwycony pomysłem odsysania zapachów bezpośrednio z miski. Przy omawianiu technologii zastanawialiśmy się wspólnie, jakiej formy będzie później potrzebować ta funkcja. Przycisk unoszący się w powietrzu to design, który połączył funkcje z lekkością i przewiewnością. Tak powstał przycisk spłukujący Geberit Sigma40 z odciągiem zapachów.


Design study for floating plate

Co było Pana zadaniem w procesie rozwoju tego przycisku?

Christoph Behling: moim zadaniem było stworzenie przycisku Sigma40 bazując na idei unoszenia się przycisku – czyli uczynienie niewidzialnym to, co widzialne - w delikatny i subtelny sposób oraz jednocześnie połączenie w produkcie wysokiej wartości. Wartość tego projektu tkwi w tym, czego nie widać. Każdy projektant i architekt wnętrz marzy o takim przycisku, który nie rzuca się w oczy i jest tak lekki, jak to tylko możliwe.

Czy na tej podstawie powstały przyciski Sigma50 i Sigma60?
Tak, w dodatku przycisk spłukujący Sigma60 ma w sobie dokładnie wszystko z „unoszącego się przycisku”. Technicznie i pod względem formy jest zredukowany do minimum. A to, co pozostało, odznacza się wyjątkową jasnością formy i skromnością. To duża sztuka – i to właśnie idealnie koresponduje z Geberit.